Evergreen content wat is het en hoe zal het je blog helpen?

evergreen content tips

Naast hoe een blog eruit ziet is het ook erg belangrijk wat je kunt lezen. Is het een informatieve blog of wil je het eigenlijk als een soort portfolio gebruiken? Als je net als ik blogt om nuttige content te schrijven zou je moeten weten wat evergreen content is en als je dat nog niet weet zal dit artikel een hele opheldering zijn.

 

Wat is evergreen content

Evergreen content is tijdloze content, content die relevant is en blijft. Met evergeen content zul je meer verkeer krijgen op je blog, maar ook via Pinterest bijvoorbeeld. Dit komt omdat mensen het hoe dan ook interessant vinden om te lezen. Het is dus echt een aanrader om al je content zo relevant en evergreen mogelijk te schrijven .

Hoe jij het kunt toepassen

Doe alsof jij de lezer van je eigen blog bent. Leef je in in diegene zijn positie en denk aan wat diegene interessant zou vinden om te lezen. Op die manier krijg je een betere band met je lezers en wordt het makkelijker om evergreen content te maken voor je blog. Bezoekers blijven langer op je site  doordat ze oprecht geïnteresseerd zijn in je content en blijven lezen.

Voorbeelden van evergreen content

Hoe moet je…

Hoe kun je…

Op deze manier…

Met deze tips…

Als je deze beginzinnen gebruikt zul je in een handomdraai evergreen content creëren omdat heel veel mensen soortgelijke vragen in Google typen en daardoor blijven artikelen met deze titels enorm relevant. Ook heeft dit alles met SEO te maken, daarover meer in een ander artikel dat nog moet komen.

Maar denk ook aan:

Kerst

Sinterklaas

School

Herfst

Dit zijn dingen die jaarlijks terugkeren en dus op hun eigen manier ook vaak opgezocht zullen worden rond die tijden van het jaar. Denk aan feestdagen of bijvoorbeeld Valentijnsdag, mensen gaan tips opzoeken hierover en je content zal daarom zeker van pas komen. Maar blijf wel dicht bij jezelf want het gaat uiteindelijk niet altijd over hoe je meer bezoekers op je blog krijgt, het gaat er ook om dat jij schrijft waar jij achter staat. Misschien is evergreen content wel helemaal niks voor jou, dat kan natuurlijk ook.

Ga jij evergreen content gebruiken voor je blog?

delen:

10 Reacties

  1. november 22, 2017 / 1:54 pm

    Evergreen content is altijd goed! Ik moet zeggen dat ik nog nooit bewust evergreen content geschreven heb, maar er staan intussen toch danig wat evergreen artikels online. 🙂

  2. november 22, 2017 / 4:58 pm

    Wat een handig artikel! Ik had zelf nog nooit van evergreen content gehoord.
    Liefs,
    Yara

    • november 23, 2017 / 10:00 am

      Tof, daarom schreef ik ook het artikel omdat veel bloggers er nog nooit van gehoord hebben X

  3. november 23, 2017 / 5:46 pm

    een handig artkel. zeker om de genoemde openingszinnen te gebruiken.

  4. november 26, 2017 / 10:37 am

    Handig artikel! Ik wist wel wat evergreen content was en heb onbewust ook al een paar evergreen artikelen geschreven. Maar nu ga ik goed researchen en uitwerken welke fashion onderwerpen geschikt zijn voor evergreen content op mijn blog.

  5. november 30, 2017 / 10:06 am

    Interessant artikel! Een tip om je evergreen content ook echt slim in te zetten, is door met een content kalender te werken. Dan kun je echt inplannen voor wanneer je die evergreen content gaat schrijven en die vervolgens in de jaren daarop ook rond die periode extra promoten. Ik moet daar zelf nog wat meer in doen, want ik merk wel dat ik zonder die content + planning af en toe wat achter de feiten aan hobbel.

    • november 30, 2017 / 11:02 am

      Fijne tip, ik ben hier inderdaad al mee bezig. psst er komt een gratis jaarplanner aan haha die ga ik zelf gebruiken en anderen kunnen deze ook gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge